Voor diverse opdrachtgevers werkt ,Yell. aan de mooiste opdrachten zowel nationaal als internationaal:
,Yell. werkte voor multinationals zoals DSM, Philips en Unilever, voor Mercedes Benz, CGI Nederland, voor bijna alle ministeries van de Rijksoverheid, lokale overheden, onderwijs- en
zorginstellingen en diverse zakelijke dienstverleners.
,Yell werkte voor meer dan 50 opdrachtgevers aan de meest unieke projecten.
Te veel om op te noemen... Een kleine greep uit het portfolio:
Campagne PUUR rookvrij
Opdrachtgever: Ministerie Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periode: mei 2022 - heden
Interim Campagnemanager Leefstijl & Preventie
De campagne 'PUUR rookvrij' wil rokers aanzetten tot een serieuze stoppoging, en biedt de weg naar professionele hulp. De campagne focust op de positieve kanten van stoppen met roken en laat rokers nadenken over hun leven als niet-roker. Een leven met een betere gezondheid, minder stress, een betere conditie, een mooiere huid etc.
Deze landelijke massamediale bestaat uit de inzet van RTV, out of home, online en social,
print, PR en branded content. Zie ook puurrookvrij.nl
Campagne in samenwerking met Roorda reclamebureau, Tabula Rasa, Initiative media en exPRtease
Campagne Fit op jouw manier
Opdrachtgever: Ministerie Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periode: februari 2021 - heden
Interim Campagnemanager Fit op jouw manier
* genomineerd voor een SAN accent '22*
Om je fitter te voelen hoef je niet meteen heel je leven om te gooien. Kleine veranderingen in je leefstijl kunnen al binnen een paar weken effect hebben op je weerstand. De campagne 'Fit op jouw manier' laat zien welke eenvoudige stappen je zelf kunt zetten richting een gezonde leefstijl. Op fitopjouwmanier.nl vind je ontelbare manieren om fitter te worden. Ondersteund door een brede media-inzet: 3 TVC's, 6 radio-commercials, een online display & social campagne, inzet van branded content, en diverse PR activaties. Zie ook: fitopjouwmanier.nl
Campagne in samenwerking met Roorda reclamebureau, Tabula Rasa, Initiative media, HvdM Public relations
Campagne Seksuele gezondheid - de Vrij Veilige Datingshow
Opdrachtgever: Ministerie Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periode: januari 2021 - september 2021
Interim Campagnemanager Seksuele gezondheid
* genomineerd voor een SAN accent '22*
Een spiraaltje, het vrouwencondoom of toch liever de anticonceptiering? In de Vrij Veilige Dating Show draait het niet om wie maar
om wat je mee naar huis neemt. Er zijn nogal wat middelen om een onbedoelde zwangerschap of soa buiten de deur te houden, maar lang niet iedereen kent ze. Daarom lanceert
het ministerie van VWS i.s.m. Roorda, Initiative en Sense.info de campagne 'Welk voorbehoedsmiddel past bij jou: de Vrij Veilige Dating Show'. Hier vinden jongeren hun match en maken ze een keuze
voor een voorbehoedsmiddel dat bij ze past.
In zes afleveringen vertellen jongeren over hun eigen ervaringen met één van de middelen, zowel in een vaste relatie als bij losse contacten en hoe ze tot die keuze zijn gekomen. Er wordt benadrukt dat het gebruik van een voorbehoedsmiddel een gedeelde verantwoordelijkheid is van man en vrouw.
Jongeren worden uitgenodigd ook zelf op date te gaan via devrijveiligedatingshow.nl; een interactieve web app. Als ze
daarna meer informatie willen, dan is Sense.info de plek voor al
hun vragen over seks en betrouwbare voorbehoedsmiddelen.
Zie ook: Eva Cleven presenteert 'De Vrij Veilige Dating Show' - LINDA.nl
Campagne in samenwerking met Roorda reclamebureau, Tabula Rasa, Initiative media, HvdM Public relations. In co-creatie met Sense.info.
Campagne Zin?Lekker?Fijn?
Opdrachtgever: Ministerie Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periode: oktober - december 2021 -
Interim Campagnemanager Seksuele gezondheid
* genomineerd voor een SAN accent '22*
Heb je zin? Vind je het lekker? Vond je het fijn? - het zijn belangrijke vragen waarmee jongeren voor, tijdens en na een intiem moment hun seksuele wensen en grenzen bespreekbaar kunnen maken. De campagne Zin? Lekker? Fijn? motiveert jongeren om hierover een gesprek te voeren en zo ongewenste situaties te voorkomen. Jongeren weten soms niet hoe en wanneer ze erover moeten beginnen.
De campagne wil jongeren stimuleren om zich meer vrij te voelen in het maken van hun (seksuele) keuzes. Daarvoor is een mantra ontwikkeld, een hulpmiddel, waarmee ze voor, tijdens of na een intiem moment het gesprek kunnen aangaan: Zin? Lekker? Fijn?
In radiospots, een abri campagne op scholen en het uitgaansleven, een online display en social media campagne staan de verhalen van jongeren zelf centraal. Zij laten zien hoe zij zelf het gesprek
zijn aangegaan, dat jongeren zich nergens voor hoeven te schamen en dat ze er niet alleen voor staan. Op sense.info/zinlekkerfijn vinden jongeren tips om zelf ook het gesprek te
voeren.
Campagne in samenwerking met Roorda reclamebureau, Tabula Rasa, Initiative media, HvdM Public relations. In co-creatie met Sense.info en Jong en Je Wil Wat.
Campagne CoronaMelder-app
Opdrachtgever: Ministerie Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periode: maart 2020 - januari 2021
Interim Campagnemanager CoronaMelder-app
* bekroond met een IPRA award '21*
* genomineerd voor European Excellence Award*
Op 10 oktober 2020 is met de boodschap 'Voor wie download jij CoronaMelder?' de landelijke campagne gestart om de
CoronaMelder-app onder de aandacht te brengen. De app helpt het verspreiden van het coronavirus te stoppen.
Met een app-bouwteam van interne en externe experts, Roorda reclamebureau, mediabureau Initiative en PR bureau Hollander van der Meij werkte ik als campagnemanager aan een van de innovatiefste,
open source, ICT overheidsprojecten ooit. Ee project 'uitdagend complex" in zijn soort! Meer weten? Kijk op coronamelder.nl
Campagne in samenwerking met Roorda reclamebureau, Tabula Rasa, Initiative media, HvdM Public relations.
Campagne Seksuele gezondheid - What the F!
Opdrachtgever: Ministerie Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periode: juli 2019 - juli 2020
Interim Campagnemanager Seksuele gezondheid en onbedoeld zwanger.
Ontwikkeling van een cross-mediale jongerencampagne gericht op veilige en plezierige seks. De campagne is gericht op gedragsverandering bij jongeren. "Seks heb je samen. Seks wordt plezieriger,
fijner en veiliger als je rekening houdt met elkaar en er vanaf de start samen over praat".
Campagne waterschapsverkiezingen
Opdrachtgever: Waterschap Brabantse Delta
Periode: augustus 2018 - april 2019
Interim Campagnemanager waterschapsverkiezingen
Elke vier jaar zijn er waterschapsverkiezingen. Alleen weten weinig Nederlanders wat de waterschappen precies doen, laat staan wat ze moeten stemmen. Yell Communicatie verzorgde de on- en offline communicatiecampagne. We lieten inwoners zien én ervaren waarom het waterschapswerk nou zo belangrijk is. Elke Nederlander heeft een band met water. Juist die band met water was de basis voor een aansprekende landelijke en regionale cross-mediale campagne. Belangrijke verkiezingsthema's koppelden we aan die band met water. We maakten een campagne die de waterschapsverkiezingen weer relevante maakte.
Nieuwe profilering; in- en externe uitrol
Opdrachtgever: Fontys Hogeschool
Periode: april t/m december 2018
Interim projectleider en communicatieadviseur TEC for Society
TEC for Society is sinds schooljaar 2018-2019 dé nieuwe profilering van Fontys. Fontys ziet het als haar maatschappelijke opdracht om een lerend regionaal netwerk op te bouwen van studenten, professionals, werkveldpartners, onderzoekers en docenten die samen in living labs vakkennis en vaardigheden ontwikkelen voor de toekomst. Kennis en vaardigheden op het gebied van Technology (T), Entrepreneurship (E) en Creativity (C). ,Yell. stond aan de basis van de uitrol van deze nieuwe profilering in de interne organisatie, pers- en media.
Campagne Dutch Technology Week
Opdrachtgever: Dutch Technology Week / Brainport Development
Periode: maart 2018 - juni 2018
Interim Online- en social media marketeer
Van 4 t/m 9 juni vond de 7e editie van de Dutch Technology Week plaats. Yell was verantwoordelijk voor de online strategie, social media en advertising campagne. Tijdens de Dutch Technology Week werken bedrijven, overheden en kennisinstellingen samen aan een week vol met technologische verrassingen. Meer dan 60 evenementen vormen samen hét programma DTW. Iedereen kan tijdens de DTW zien, voelen en ervaren welke technologische uitvindingen onze wereld veranderen. Doel: jongeren bewust maken hoe belangrijk TECH is voor de toekomst.
Yell Communicatie organiseerde tijdens de Dutch Technology Week een Instagram MeetUp! Technologie zien, voelen en beleven was het uitgangspunt van deze InstaMeetUp. En dat is gelukt.
Negen instagrammers met een liefde voor 'tech' en lifestyle meldden zich op zaterdag 9 juni voor de eerste Dutch Technology Week InstaMeetup. In electrische BMW's van Amber Mobility bezochten zij verschillende locaties die onderdeel waren van de High Tech Ontdekkingsroute 2018: High Tech Campus Eindhoven, VDL Industrial Modules, de Automotive Campus en de studententeams TU/e. Bekijk hier de aftermovie.
Huisstijltraject en doorvertaling middelenstrategie
Opdrachtgever: Mama & Co
Periode: 2018
Marketing- en Communicatieadvies
Meer dan 15 jaar verzorgt Mama & Co sportlessen voor vrouwen tijdens en na hun bevalling. ,Yell. ontwikkelde een nieuwe huisstijl en communicatiemiddelen waaronder de nieuwe website www.mamaenco.nl
Omgevingscommunicatie & stakeholdermanagement
Opdrachtgever: Waterschap Brabantse Delta
Periode: 2017
Interim senior communicatieadviseur projecten
Communicatieadvies en projectmanagement voor diverse corporate communicatieprojecten, waaronder de Week van ons Water. Communicatieadviseur voor diverse gebiedsprojecten zoals de herontwikkeling van het Markdal, het gebied Turfvaart Bijloop en de aanleg van diverse ecologische verbindingszones.
Communicatieadvies & campagnemanagement
Opdrachtgever: Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
Periode: februari t/m juli 2017
Interim Senior Communicatieadviseur
Realiseren van effectieve en vernieuwende communicatieprojecten in samenwerking met de beleidsdirectie, woordvoering en protocol. Opstellen en uitvoeren van communicatiestrategieën voor complexe en gevoelige beleidsdossiers. Tevens projectleider van het platform leraar.nl en campagnemanager Operatie Regels Ruimen, gericht op het verlagen van werkdruk op PO- en VO scholen.
Foto: leraren in actie op het Malieveld in Den Haag, juni 2017.
Internationaal programmamanagement & PR- strategie
Opdrachtgever: DSM Nederland
Project: Internationale Programmacommunicatie & Eventmanagement DSM India
Communicatieadvies - strategie en productie/eventmanagement
* project bekroond met een European Excellence Award *
Internationale programmacommunicatie en PR- en eventmanagement rondom een shared services project, off shoring van de financiële functie van DSM naar India. Van
strategie tot uitvoer verantwoordelijk voor de events rondom de opening van een shared servicecentre in Hydrabad (India).
Aansturing internationaal programmateam vanuit Nederland en op locatie in India.
(Project vanuit Bex*communicatie)
Campagnes (divers) landelijk/regionaal Opdrachtgever: Arriva Bus & Trein
Periode: 2015-2017
CSD/campagnemanager diverse deelcampagnes Arriva bus & trein Project vanuit Bex*communicatie
Arriva Nederland verzorgt stads- en streekvervoer per bus in verschillende regio's in het land én exploiteert een aantal regionale treinverbindingen. Voor diverse regio's werkte ik aan regionale campagnes, waaronder de jaarlijkse Keukenhof campagne, en communicatie rondom diverse aanbestedingstrajecten.
Communicatiestrategie en
campagnemanagement
Opdrachtgever: ARS Traffic & Technology
Project: Campagne Slim uit de Spits
Periode: 2015
Project vanuit Bex*communicatie
Het SLIM uit de spits-project in de regio Arnhem-Nijmegen is het meest succesvolle spitsmijdenproject van Nederland. Met zo'n 16.000 deelnemers realiseert het ruim 4.000 spitsmijdingen per dag. Deelnemers dragen bij aan een betere bereikbaarheid van de regio Arnhem-Nijmegen. Als campagnemanager ontwikkelde ik diverse campagnes ter ondersteuning van het spitsmijdenproject.
Campagnemanagement
Opdrachtgever: Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
Project: Online campagne Jongeren en vakantiewerk
Periode: 2015 - 2014 - 2013
Project vanuit Bex*communicatie
Campagnemanager - strategie, productie en media(inkoop)
Hoe communiceer je met jongeren over hun rechten en plichten met betrekking tot vakantiewerk én hoe laat je hen zelf afzender zijn van de boodschap die een ministerie heeft te vertellen. En hoe win je er dan uiteindelijk óók nog de Communicatieprijs Brabant mee? Ik vertel het u graag!
Communicatieadvies, eventmanagement & mediarelaties
Opdrachtgever: Oogfonds
Project: New Born Eyes: Koninklijk bezoek
Periode: 2015
Project vanuit Bex*communicatie
Koninklijk bezoek op uw event? ,Yell. weet hoe dit aan te pakken. In opdracht van Oogfonds Nederland verzorgde ik de communicatie, pers en mediarelaties en een evenement rondom het aanbieden van een High Care Netvliescamera aan het Medisch Centrum Alkmaar door Prinses Beatrix.
Communicatiestrategie en campagnemanagement
Opdrachtgever: Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Project: Campagne Beter Werken in het Openbaar Bestuur
Periode: 2015
Communicatieadvies en projectmanagement
Project vanuit Bex*communicatie
Beter Werken in het Openbaar Bestuur is een interbestuurlijk programma dat vier jaar lang investeerde in de kwaliteit en flexibiliteit van arbeidsinzet bij de overheid. ,Yell. gaf strategisch communicatieadvies, verzorgde de middelenproductie en was congresmanager van de slotconferentie 'Ambtelijk vakmanschap' in de Van Nelle Fabriek.
Communicatiestrategie en campagnemanagement
Opdrachtgever: MEE Zuid Oost Brabant
Project: Campagne Beleef de Buzz
Periode: 2013
*winnaar De Bonk - Brabantse Communicatieprijs*
Project vanuit Bex*communicatie
De belevingscampagne 'Beleef de BUZ! is gericht op het bevorderen van de participatie van mensen met een beperking. De campagne won de prijs 'NIMA marketing in de gezondheidszorg'.
Communicatiestrategie en campagnemanagement
Opdrachtgever: Ministerie van Buitenlandse Zaken
Project: Campagne EU Back to School
Periode: 2011
Project vanuit Bex*communicatie
"Ik vind het ontzettend leuk en belangrijk te horen hoe jongeren tegen Europa aankijken en wil graag met hen van gedachten wisselen over hun eigen toekomst in Europa", aldus staatssecretaris Ben Knapen met wie ik zijn oude basisschool in Waalwijk binnenliep. Met het ministerie van Buitenlandse Zaken ontwikkelde ik een lespakket over Europa dat jongeren hielp hun mening over de EU te vormen. Meer dan 120 gastlessen werden door bewindspersonen en politici door heel Nederland gegeven. Ik organiseerde de gastlessen, de communicatie en pers & mediacontacten.
Communicatiestrategie en campagnemanagement
Opdrachtgever: ASV Mercedes Benz Eindhoven
Project: Introductiecampagne nieuwe vestiging Eindhoven
Periode: 2014
Project vanuit Bex*communicatie
In 2014 werd ASV officieel Mercedes-Benz dealer in Eindhoven. Voor de introductiecampagne gaf ik communicatieadvies, organiseerde de opening van het bijzondere pand met een breed palet van communicatiemiddelen. O.a. diverse audio-visuele producties, presentatie op de Excellent Beurs en diverse social media acties.
Communicatiestrategie en campagnemanagement
Opdrachtgever: Provincie Noord-Holland
Project: Online verhalenplatform oneindignoordholland.nl
Periode: 2011 t/m 2013
Project vanuit Bex*communicatie
Oneindig Noord-Holland is een online verhalenplatform voor het culturele erfgoed. Het vertelt over de rijke geschiedenis van Noord-Holland en maakt het erfgoed zichtbaar. Eén van de meeste complexe en mooiste campagnes waar ik als communicatieadviseur aan heb mogen bijdragen. Als projectleider had ik de uitdaging samen met vijf samenwerkende bureaus dit platform en bijbehorende campagnes te lanceren. Tot op de dag van vandaag is OneindigNoordHolland.nl een groeiend verhalenplatform.
,Yell werkte ook voor:
Actiz -- Agentschap SZW -- Arriva Nederland -- Avans Hogeschool -- Avenue 2 --Brainport Development/Dutch Technology Week -- CGI -- College voor Toetsen en Examens -- Enexis -- Essent -- Fontys Hogescholen -- GEA Food Solutons -- Gemeente Den Haag -- Inspectie SZW -- Interpolis -- Van Lanschot Bankiers -- Logitech Benelux -- Lunetzorg -- MEE Zuid-Oost Brabant -- Ministerie van Buitenlandse Zaken -- Ministerie van Economische Zaken -- Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid -- Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn & Sport -- Philips -- Politie Limburg Noord -- Provincie Noord-Holland -- Procter & Gamble -- Rabobank Nederland -- Rijkswaterstaat -- Stadsregio Arnhem/Nijmegen -- VHG -- Unilever -- Woonstiching Haag Wonen -- Ymere.
Yell Communicatie
Mariëlle Verlouw
marielle@yellcommunicatie.nl
+31 (0)6 - 14 71 18 57
KVK: 67245463